Διαδικτυακή παρακολούθηση (Tracking) – Πρακτικές

Ακούστε τα σχετικά Podcasts εδώ:

Τι είναι η διαδικτυακή παρακολούθηση (ή αλλιώς Web Tracking); Πως και απο ποιούς χρησιμοποιείται;

Διαδικτυακή παρακολούθηση είναι η συλλογή και η ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τη δραστηριότητα ενός ατόμου στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα τι κάνει στο διαδίκτυο και πώς το κάνει. Πως όμως πραγματοποιείται η διαδικτυακή παρακολούθηση;

Εν γένει, οι εταιρείες έχουν πολλούς τρόπους να παρακολουθούν τους χρήστες του διαδικτύου. Τα cookies ή ακριβέστερα τα HTTP Cookies είναι ένα κοινό παράδειγμα: Σχεδόν κάθε ιστότοπος που επισκεπτόμαστε μας παρακολουθεί μέσω αυτών των κομματιών δεδομένων που αποθηκεύονται στη συσκευή μας. Αλλά οι εταιρείες αντλούν δεδομένα όχι μόνο μέσω του προγράμματος περιήγησης στο διαδίκτυο, αλλά και μέσω των smartphones και άλλων «έξυπνων» συσκευών.

Καθώς οι εταιρείες συλλέγουν προσωπικά δεδομένα, συχνά προχωρούν στην κατάρτιση προφίλ χρηστών, τα οποία μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για την παρακολούθηση ανθρώπων σε όλες τις συσκευές. Εν τω μεταξύ, τα διαφημιστικά δίκτυα τρίτων σας παρακολουθούν επίσης σε διαφορετικούς ιστότοπους. Οι εταιρείες που συλλέγουν προσωπικά δεδομένα μπορούν επίσης να πωλούν τα δεδομένα αυτά σε άλλες εταιρείες.

Με τον οδηγό αυτό γίνεται μια απόπειρα να εξηγήσουμε  όλες αυτές τις μεθόδους παρακολούθησης και για πολλά άλλα καθώς θα καταδυόμαστε στον αλλόκοτο κόσμο της διαδικτυακής παρακολούθησης.

HTTP Cookies

Ένα HTTP cookie είναι ένα αρχείο κειμένου που αποθηκεύεται στο πρόγραμμα περιήγησής σας, το οποίο χρησιμοποιείται για να αναγνωρίζει τον υπολογιστή σας και να θυμάται τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις σας κατά την περιήγηση. Όταν επισκέπτεστε έναν ιστότοπο, αυτός αποκτά πρόσβαση στα cookies, ώστε να μπορεί να ανακαλεί πληροφορίες σχετικά με εσάς. Τα cookies είναι η πιο διαδεδομένη μέθοδος παρακολούθησης των ανθρώπων στο διαδίκτυο. Χωρίς τα cookies, ένας ιστότοπος δύσκολα θα μπορούσε να θυμάται οτιδήποτε για τους επισκέπτες του.

Τα διαδικτυακά καρότσια αγορών, για παράδειγμα, βασίζονται πλήρως στα cookies. Όταν τοποθετείτε ένα προϊόν στο καλάθι σας, το cookie που είναι αποθηκευμένο στο πρόγραμμα περιήγησης ιστού σας το σημειώνει. Αν δεν υπήρχε το cookie, ο ιστότοπος δεν θα ήταν ποτέ σε θέση να παρακολουθεί τι υπάρχει στο καλάθι σας.

Ορισμένα cookies είναι λιγότερο απαραίτητα από άλλα. Κατά γενικό κανόνα, τα cookies HTTP εξυπηρετούν τρεις κύριους σκοπούς:

  • Τα λειτουργικά cookies βοηθούν τη λειτουργία του ιστότοπου. Το καλάθι αγορών σας είναι ένα παράδειγμα – χωρίς τα cookies, αυτή η λειτουργία του ιστότοπου δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει.
  • Τα cookies ανάλυσης σκιαγραφούν το προφίλ των χρηστών και παρακολουθούν τη συμπεριφορά τους, ώστε οι ιδιοκτήτες του ιστότοπου να μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις για τη βελτίωση της εμπειρίας του ιστότοπου και την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού τους.
  • Τα cookies διαφήμισης παρακολουθούν τους χρήστες για λόγους προβολής στοχευμένων διαφημίσεων.

Αυτοί οι τρεις κατηγορίες μπορούν επίσης να εφαρμοστούν και σε άλλες μεθόδους παρακολούθησης εκτός από τα cookies. Όταν οι εταιρείες παρακολουθούν χρήστες, αυτό γίνεται σχεδόν πάντα για λειτουργικούς, αναλυτικούς ή διαφημιστικούς σκοπούς.

Αυτές δεν είναι οι μόνες διακρίσεις μεταξύ των τύπων cookies. Τα cookies μπορεί επίσης να είναι περιόδου λειτουργίας ή μόνιμα, ή ροβαλλόμενου ιστότοπου (First Party) ή τρίτου μέρους. Υπάρχουν ακόμη και ειδικοί τύποι cookies, με τρομακτικά ονόματα όπως zombie cookies και super cookies.

Cookies περιόδου λειτουργίας έναντι μόνιμων cookies

Δεν παραμένουν όλα τα cookies στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Τα cookies περιόδου λειτουργίας διαρκούν μόνο όσο διαρκεί η περίοδος περιήγησής σας. Όταν κλείνετε το πρόγραμμα περιήγησής σας, αυτά τα cookies διαγράφονται αυτόματα. Αν ποτέ επιστρέψετε σε έναν ιστότοπο για να διαπιστώσετε ότι τα αντικείμενα στο καλάθι αγορών σας δεν υπάρχουν πια, αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι είχαν αποθηκευτεί σε cookies περιόδου λειτουργίας.

Τα μόνιμα cookies παραμένουν αποθηκευμένα στον υπολογιστή σας και μετά την αποσύνδεσή σας. Εάν ένας ιστότοπος θυμάται τα στοιχεία σύνδεσής σας από συνεδρία σε συνεδρία, αυτό είναι ένα παράδειγμα μόνιμου cookie.

Αυτά τα μόνιμα cookies δεν παραμένουν απαραίτητα για πάντα. Τις περισσότερες φορές, διαγράφονται αυτόματα μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Μπορείτε πάντα να τα διαγράψετε μόνοι σας – και αν περιηγείστε σε incognito ή ιδιωτική λειτουργία, οι ιστότοποι δεν θα μπορούν να αποθηκεύσουν μόνιμα cookies στον υπολογιστή σας.

Cookies τρίτων: Cookies ανάλυσης και διαφημίσεων

Πολλοί ιστότοποι χρησιμοποιούν επίσης cookies τρίτων, τα οποία προέρχονται από εταιρείες διαφορετικές από τον ίδιο τον ιστότοπο.

Αυτά περιλαμβάνουν συνήθως υπηρεσίες ανάλυσης, όπως το Google Analytics. Αυτή η υπηρεσία, που ανήκει στην Google, βοηθά τους διαχειριστές ιστοσελίδων να παρακολουθούν τη συμπεριφορά των χρηστών. Χρησιμοποιείται από εκατομμύρια ιστότοπους σε ολόκληρο τον παγκόσμιο ιστό – και πολλοί από τους υπόλοιπους χρησιμοποιούν απλώς διαφορετικό λογισμικό ανάλυσης τρίτων. Οι ιδιοκτήτες ιστοτόπων θέλουν να γνωρίζουν ποιος χρησιμοποιεί τον ιστότοπό τους και τι κάνουν οι άνθρωποι στον ιστότοπό τους και οι περισσότεροι προτιμούν να χρησιμοποιούν μια υπάρχουσα υπηρεσία παρά να δημιουργήσουν το δικό τους σύνολο εργαλείων για την παρακολούθηση των επισκεπτών.

Οι ιστότοποι αναπτύσσουν επίσης διαφημιστικές υπηρεσίες τρίτων που συνοδεύονται από τα δικά τους cookies. Αυτά τα διαφημιστικά δίκτυα, όπως το Google Ad Exchange, παρακολουθούν τους χρήστες και στη συνέχεια προβάλλουν στοχευμένες διαφημίσεις σε οποιονδήποτε ιστότοπο συνεργάτη. Όταν ένας εκδότης επιλέγει να συμμετάσχει, η Google εμφανίζει διαφημίσεις στον ιστότοπό του. Αυτές οι διαφημίσεις είναι στοχευμένες με βάση ένα προφίλ που αναπτύσσεται σε όλο το δίκτυο διαφημίσεων.

Όπως και με τις αναλύσεις, η Google δεν είναι μακράν η μόνη εταιρεία που διαχειρίζεται ένα δίκτυο ψηφιακών διαφημίσεων. Το Facebook, η Apple και πολλές άλλες εταιρείες λειτουργούν τα δικά τους δίκτυα που παρέχουν στοχευμένες διαφημίσεις σε όλο τον ιστό.

Οι χρήστες που έχουν επίγνωση της ιδιωτικής ζωής μπορούν να μην δέχονται την παρακολούθηση από αυτά τα διαφημιστικά δίκτυα. Από το 2020, όλα τα μεγάλα προγράμματα περιήγησης στον ιστό παρέχουν στους χρήστες τη δυνατότητα να αποκλείουν κατηγορηματικά τα cookies τρίτων.

Πολλοί περιηγητές επίσης δίνουν την δυνατότητα αποστολής αιτήματος μη παρακολούθησης (Do Not Track). Αυτό είναι ένα αίτημα, όχι μια εντολή – οι ιστότοποι δεν είναι υποχρεωμένοι να το τηρήσουν – αλλά δεν βλάπτει να τσεκάρετε το πλαίσιο.

Flash Cookies

Όπως και τα HTTP cookies που περιγράφονται παραπάνω, τα Flash cookies αποθηκεύουν επίσης πληροφορίες παρακολούθησης στον υπολογιστή σας. Ωστόσο, τα Flash cookies αποθηκεύονται σε ένα αρχείο της Adobe και είναι πολύ πιο δύσκολο να τα διαχειριστείτε και να τα αφαιρέσετε.

Ενώ τα σύγχρονα προγράμματα περιήγησης ιστού επιτρέπουν στους χρήστες να διαχειρίζονται τα HTTP cookies με τους δικούς τους όρους, προσφέρουν πολύ λιγότερο έλεγχο στα Flash cookies Flash.

Ευτυχώς, το Adobe Flash δεν είναι πλέον το πρότυπο ιστού που ήταν κάποτε. Περιηγητές όπως το Chrome, το Firefox, το Edge το έχουν απενεργοποιημένο πλέον από προεπιλογή και από τον Δεκέμβριο του 2020, η Adobe δεν υποστηρίζει πλέον το Flash. Ο απλούστερος τρόπος για να εξαιρεθείτε από τα Flash cookies είναι να εξαιρεθείτε από το ίδιο το Flash. Και αυτές τις μέρες, αυτή είναι η προεπιλογή.

Supercookies

Ο όρος «supercookie» αναφέρεται συνήθως στους Παρόχους Υπηρεσιών Διαδικτύου (ISPs) που παρακολουθούν τους χρήστες τους μέσω των Επικεφαλίδων Μοναδικού Αναγνωριστικού (UIDH). Ένα supercookie δεν είναι τεχνικά ένα cookie: Στην περίπτωση αυτή, το αρχείο δεν αποθηκεύεται σε συσκευή μας, αλλά στους διακομιστές του ISP. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε κανέναν έλεγχο επ’ αυτού. Ενώ τα HTTP cookies είναι εύκολο να τα δειαχειριστούμε και να τα διαγράψουμε, δεν έχουμε καμία απολύτως εξουσία πάνω στα supercookies που διατηρεί ο ISP σας.

Η νομιμότητα αυτών των supercookies είναι κάπως αμφίβολη. Για την Ευρώπη, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 (GDPR) καθώς και με την Οδηγία για το e-Privacy. Στην Αμερική, το 2016, η FCC επέβαλε πρόστιμο 1,3 εκατομμυρίων δολαρίων στη Verizon για τη μυστική χρήση supercookies για την παρακολούθηση των χρηστών της.

Pixels παρακολούθησης ( Tracking Pixels)

Pixels παρακολούθησης είναι αυτό που ακούγεται: μια εικόνα ενός pixel κωδικοποιημένη με HTML. Όταν η συσκευή σας φορτώνει την εικόνα, στέλνει δεδομένα στον διαχειριστή εικόνας του pixel. Τα δεδομένα αυτά περιλαμβάνουν πληροφορίες συσκευής, όπως το λειτουργικό μας σύστημα και η ανάλυση οθόνης, καθώς και περιορισμένες πληροφορίες συμπεριφοράς, όπως την ώρα που φορτώσαμε το pixel. Αυτά τα pixels παρακολούθησης εισάγονται συνήθως σε ιστοσελίδες ή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Σχεδόν πάντα, τα pixels παρακολούθησης είναι αόρατα. Η ίδια η εικόνα είναι είτε διαφανής είτε ρυθμισμένη ώστε να αναμειγνύεται με το φόντο. Ο σκοπός δεν είναι να σας δείξουν την εικόνα – είναι να παρακολουθήσουν ότι ο υπολογιστής σας φόρτωσε την εικόνα, συλλέγοντας πρόσθετα δεδομένα για εσάς και τη συσκευή σας.

Σε αντίθεση με τα HTTP cookies, δεν υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τα pixels εντοπισμού. Θα μπορούσατε να ρυθμίσετε το πρόγραμμα περιήγησής σας να μην φορτώνει εικόνες, αλλά αυτό θα περιόριζε σημαντικά την πλοήγηση σας σε κάθε ιστότοπο. Επειδή τα pixels εντοπισμού επεξεργάζονται δεδομένα χρηστών, αλλά δεν παρέχουν καμία από τις απαραίτητες σύμφωνα με τον GDPR πληροφορίες καθώς και ελλείπουν νόμιμης βάσης, μππορούμε να πούμε ότι λειτουργούν παρανόμως, τουλάχιστον στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ).

Πώς παρακολουθούνται οι εφαρμογές σε έξυπνες συσκευές;

ID συσκευής

Κάθε έξυπνη συσκευή διαθέτει ένα μοναδικό αναγνωριστικό συσκευής. Οποιαδήποτε εγκατεστημένη εφαρμογή μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτό το αναγνωριστικό και να το χρησιμοποιήσει για την αναγνώριση της συσκευής μας. Αν και δεν είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες παρακολουθούν την συσκευή σας, το αναγνωριστικό συσκευής αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της παρακολούθησης έξυπνων συσκευών.

Σε συσκευές με λογισμικό Android, αυτό το αναγνωριστικό συσκευής ονομάζεται Google Advertising ID. Μπορείτε να δείτε αυτό το αναγνωριστικό πηγαίνοντας στις Ρυθμίσεις της συσκευής σας. Από εκεί, μπορείτε επίσης να επαναφέρετε το αναγνωριστικό σας ανά πάσα στιγμή ή να εξαιρεθείτε από τις εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Η απενεργοποίηση εξατομικευμένων διαφημίσεων δεν εμποδίζει απαραιτήτως τις εταιρείες να σας παρακολουθούν. Συγκεκριμένα, ζητά μόνο να μην χρησιμοποιούν οι εταιρείες τα δεδομένα του smartphone, tablet κλπ σας για να σας παρέχουν εξατομικευμένες διαφημίσεις. Και σε κάθε περίπτωση, οι εταιρείες είναι περισσότερο από πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν άλλα σημεία δεδομένων, όπως ο αριθμός IMEI, για να σας σκιαγραφήσουν.

Σε συσκευές με λογισμικό της Apple, το αναγνωριστικό της συσκευής σας ονομάζεται Identity for Advertisers. Η προστασία του απορρήτου της Apple είναι σχετικά λίγο καλύτερη από αυτήν της Google: Μπορείτε να επιλέξετε να ορίσετε το IDFA σας ως μια συμβολοσειρά μηδενικών, καθιστώντας το άχρηστο για σκοπούς εντοπισμού. Ωστόσο, όπως και στο Android, οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιούν άλλα αναγνωριστικά για να σας σκιαγραφήσουν.

Ωστόσο, η εταιρική παρακολούθηση δεν περιορίζεται στον υπολογιστή και το smartphone μας. Με τις έξυπνες συσκευές, ουσιαστικά να αποτελούν όλο και περισσότερο κρίσιμο κομμάτι των σπιτιών μας, υπάρχουν περισσότεροι τρόποι από ποτέ για τις εταιρείες να παρακολουθούν τους ανθρώπους.

Τα έξυπνα ηχεία, όπως η Amazon Alexa και το Google Dot, μας ακούν διαρκώς. Αυτές οι εφαρμογές συλλέγουν επίσης πληροφορίες με βάση το τι λέμε, μπορεί να παρακολουθούν λίστες αγορών μας, τι μουσική ακούμε και κάθε είδους συμπεριφορά όταν χρησιμοποιούμε τη συσκευή.

Τα δεδομένα αυτά επεξεργάζονται όχι μόνο από αλγόριθμους, αλλά και από ανθρώπινους εργαζόμενους. Η Amazon, για παράδειγμα, έχει χιλιάδες υπαλλήλους σε διάφορες χώρες που παρακολουθούν τις ηχογραφήσεις και τα βίντεο των χρηστών της.

Οποιαδήποτε έξυπνη συσκευή εν γένει μας παρακολουθεί με κάποιο τρόπο. Λ.χ. όταν παρακολουθούμε την έξυπνη τηλεόρασή μας, η τηλεόρασή αυτή μας παρακολουθεί πίσω, καταγράφοντας τι βλέπουμε. Ο κατασκευαστής ενός έξυπνου ψυγείου, συλλέγει πληροφορίες αναφορικά με τις διατροφικές μας συνήθειες. Το θέμα είναι ότι όχι μόνο παρακολουθούνται τις συνήθειες μας, αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να τις εμποδίζει να πωλούν αυτές τις πληροφορίες σε τρίτους.

Κάθε φορά που βάζετε μια κάμερα ή ένα μικρόφωνο στο σπίτι σας, θα πρέπει να υποθέτετε ότι κάποιος παρακολουθεί ή ακούει, εκτός αν είστε απολύτως βέβαιοι για τη δέσμευση της εταιρείας στην προστασία της ιδιωτικότητας σας και των προσωπικών σας δεδομένων.

Παρακολούθηση μεταξύ συσκευών

Οι εταιρείες συχνά προσπαθούν να παρακολουθούν τους χρήστες τους σε όλες τις συσκευές. Με αυτόν τον τρόπο, αν επισκέπτεστε τον ιστότοπό τους τη μία ημέρα από τον υπολογιστή σας και χρησιμοποιείτε την εφαρμογή τους την επόμενη, θα γνωρίζουν ότι είστε το ίδιο άτομο και θα σας παρακολουθούν αναλόγως. Υπάρχουν δύο κύριοι τρόποι με τους οποίους οι εταιρείες παρακολουθούν τους χρήστες σε διάφορες συσκευές:

  • Η ντετερμινιστική παρακολούθηση (Deterministic tracking): Συνδέει τα προφίλ μεταξύ των συσκευών με ένα συγκεκριμένο αναγνωριστικό, όπως μια σύνδεση ή μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Συνήθως, περιλαμβάνει τη δημιουργία λογαριασμού από τον χρήστη. Εάν χρησιμοποιείτε το λογαριασμό σας στο Facebook σε επιτραπέζιο υπολογιστή και σε μια εφαρμογή για κινητά, για παράδειγμα, το Facebook αναγνωρίζει τη σύνδεσή σας και γνωρίζει ότι είστε το ίδιο άτομο. Το ντετερμινιστικό είναι σχεδόν 100% ακριβές, αλλά συνήθως απαιτεί από τον χρήστη να δημιουργήσει συναινετικά μια σύνδεση ή να προσφέρει με άλλο τρόπο πληροφορίες αναγνώρισης.
  • Η πιθανολογική παρακολούθηση (Probabilistic tracking): Δεν είναι εξίσου καθαρή. Χωρίς σύνδεση, η εταιρεία πρέπει να μαντέψει με βάση άλλους παράγοντες που μπορεί να μην είναι 100% ακριβείς. Εάν ελέγξετε μια ιστοσελίδα στον υπολογιστή σας και στη συνέχεια επισκεφθείτε την ίδια ιστοσελίδα στο κινητό σας τηλέφωνο την επόμενη ημέρα, μια εταιρεία μπορεί να υποθέσει ότι είστε το ίδιο άτομο με βάση τη συμπεριφορά και την τοποθεσία σας.

Δεδομένα γεωεντοπισμού: Πώς οι εταιρείες παρακολουθούν πού βρίσκεστε

Με τα δεδομένα γεωεντοπισμού, οι εταιρείες μπορούν να παρακολουθούν πού πηγαίνετε και το χρόνο που ξοδέψατε εκεί. Τα μεταδεδομένα αυτά είναι πολύτιμα προσωπικά δεδομένα που έχουν στη διάθεσή τους οι επιχειρήσεις. Οι μετακινήσεις μας στον πραγματικό κόσμο συχνά λένε περισσότερα για εμάς από ό,τι οι δραστηριότητές σας στο διαδίκτυο.

Κάθε λογισμικό διαθέτει ρυθμίσεις που επιτρέπουν στους χρήστες να περιορίσουν ποιες εφαρμογές μπορούν να παρακολουθούν την τοποθεσία μας. Ωστόσο, αυτό εν γένει μπορεί να είναι παραπλανητικό.

Όταν επιτρέπουμε σε μια εφαρμογή να παρακολουθεί την τοποθεσία μας, η εν λόγω εταιρεία μπορεί επίσης να πουλήσει τα δεδομένα της τοποθεσίας σας σε άλλες εταιρείες εν αγνοία μσας. Έτσι, αν μια εφαρμογή έχει πρόσβαση σε δεδομένα θέσης, μπορεί να πουλήσει αυτές τις πληροφορίες σε εκατοντάδες άλλες εταιρείες.

Σχετική έρευνα για την κρυφή ανταλλαγή μεταδεδομένων θέσης διενήργησαν οι New York Times το 2019.

Αν θέλετε να προστατεύσετε την ιδιωτικότητά σας, θα περιόριζα όσο το δυνατόν περισσότερο τις εφαρμογές που μπορούν να έχουν πρόσβαση στα προσωπικά σας δεδομένα. Οποιαδήποτε εφαρμογή με τα δεδομένα τοποθεσίας μας μπορεί να πουλήσει αυτές τις πληροφορίες μακριά και ευρέως. Όσο λιγότερες εφαρμογές εντοπίζουν την τοποθεσία μας, τόσο το καλύτερο – καλύτερα να περιορίσετε τα δεδομένα τοποθεσίας σε εταιρείες που εμπιστεύεστε απόλυτα.

Μπορείτε επίσης να απενεργοποιήσετε εντελώς τον εντοπισμό θέσης στο τηλέφωνό σας, αν και αυτό θα κάνει ορισμένες εφαρμογές, όπως οι Χάρτες Google, πολύ λιγότερο λειτουργικές. Μπορείτε πάντα να την ενεργοποιείτε όταν τη χρησιμοποιείτε και να την απενεργοποιείτε όταν δεν τη χρησιμοποιείτε. Έτσι διατηρείται η λειτουργικότητα όταν τη χρειάζεστε, ενώ αρνείστε την πρόσβαση στα δεδομένα θέσης σας όταν δεν την χρειάζεστε. Βεβαίως, συλλογή των δεδομένων τοποθεσίας σας πραγματοποιείται και με άλλους τρόπους όπως μέσω του σήματος του κινητού, του Wi-Fi και της Διεύθυνσης IP.

Τι καταλαβαίνουμε;

Οι ιδιωτικές εταιρείες συγκεντρώνουν επί του παρόντος τεράστιο όγκο πληροφοριών για τους καθημερινούς ανθρώπους – αρκετό για να ζηλέψει η μυστική αστυνομία της Ανατολικής Γερμανίας. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την διαδικτυακή παρακολούθηση, μπορεί να είναι δύσπιστοι ως προς το πόσο πολλές προσωπικές πληροφορίες αγοράζονται και πωλούνται ελεύθερα στην αγορά παρακολούθησης.

Επειδή τόσες πολλές από αυτές τις μεθόδους παρακολούθησης είναι μη συναινετικές από το σχεδιασμό τους, ενώ το άτομο έχει περιορισμένες επιλογές για την προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων του στο διαδίκτυο.

Μια από αυτές τις επιλογές είναι να εκμεταλλευτεί τα δικαιώματα που του αναγνωρίζει ο GDPR και:

  1. Να αιτηθεί πρόσβαση σε πληροφορίες όπως λ.χ. τι είδος δεδομένα του συλλέγονται, πόσο τηρούνται και που κοινοποιούνται,
  2. Να ζητήσει διαγραφή των δεδομένων αυτών στην εταιρεία που τα συνέλλεξε καθώς και η εταιρεία αυτή να κοινοποιήσει το εν λόγω του αίτημα σε οποιονδήποτε τα κοινοποίησε,
  3. Να εναντιωθεί σε αυτή την επεξεργασία για το μέλλον.

Πως να ασκήσετε τα δικαιώματα σας;

Με την ομάδα της Homo Digitalis προσαρμόσαμε στις ανάγκες της Ελληνικής πραγματικότητας την πλατφόρμα My Data Done Right. Η πλατφόρμα αυτή, βάζοντας τα στοιχεία σας, σας δημιουργεί το αίτημα που θέλετε να υποβάλετε καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Εταιρείας που σας ενδιαφέρει για να το υποβάλετε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s